Auto kondicionierių remontas

Auto kondicionierių remontas PanevėžyjeAtšilus orams ir pakilus aukštesnei temperatūrai, kelionės automobilyje gali tapti išties varginančios, jei automobilyje neturite veikiančio oro kondicionierius. Taip pat, nesmagu ir karštą vasaros dieną užstrigti kamštyje be oro kondicionieriaus dar labiau įkaitusiame automobilyje. Jei Jūsų transporto priemonės oro kondicionierius pučia tik karštą orą, vertėtų sunerimti ir nedelsiant kreiptis į specialistus, kad ši problema būtų išspręsta.

Kaip veikia automobilio oro kondicionierius?

Daugeliui transporto priemonių savininkų jų automobilio oro kondicionavimo sistemų vidinis veikimas yra šiek tiek paslaptis. Įdomu pažymėti, kad oro kondicionavimo sistemos yra uždaro ciklo sistemos, neturinčios pradžios ar pabaigos taškų. Praktiškai, visas aušinimo procesas vyksta visose sistemos dalyse vienu metu, kai tik įjungiamas kompresorius. Oro kondicionavimo sistemą sudaro atskiri elementus, tokie kaip:

  1. Kompresorius, kuris yra gana paprastas varikliu varomas siurblys. Kompresoriaus funkcija yra suspausti šaltnešio dujas, kurios suspaudžiamos iki aukšto slėgio, įkaista ir pradeda tekėti link kondensatoriaus.
  2. Kondensatorius. Kadangi suspaudus šaltnešio dujas, jos pasiekia labai aukštą temperatūrą, dalis šilumos patenka į aplinką. O, tuo tarpu, labai suspaustos dujos pasikeičia arba kondensuojasi į aukšto slėgio skystį.
  3. Džiovintuvas – tai yra talpykla ar rezervuaras, kuris padeda pašalinti drėgmę iš kintamosios srovės sistemos. Jei vanduo patenka į sistemą, jis gali užšalti ir sugadinti kintamosios srovės sistemos komponentus.
  4. Išsiplėtimo vožtuvas. Tarp džiovintuvo ir garintuvo yra vožtuvas, kuris riboja skysčio šaltnešio srautą ir mažina jo temperatūrą. Tai leidžia išsiplėsti šaltnešiui ir mažėti slėgiui.
  5. Garintuvas. Į garintuvą patekęs vėsus žemo slėgio šaltnešis virsta dujomis, nes sugeria šilumą iš salono.
  6. Šaltnešis. Dar kitaip vadinamas Freonu. Tai yra cheminės dujos, nuolat keičiančios savo būseną iš dujinės į skystą ir atvirkščiai.

Dažniausiai pasitaikantys automobilių kondicionierių gedimai

Yra išskiriami 6 dažniausiai pasitaikantys automobilių kondicionierių gedimai.

1 priežastis: šaltnešio (freono) nuotekis
Šaltnešio nuotėkis gali atsirasti bet kuriame oro kondicionavimo proceso taške, todėl kartais sunku nustatyti tikslią nuotėkio vietą. Dažniausios nuotėkio vietos yra prie oro kondicionavimo įrenginio žarnų jungčių. Problemos sprendimui reikalingas remontas ir freono pildymas.

2 priežastis: kondensatorius yra užblokuotas
Jūsų automobilio oro kondicionavimo įrenginio kondensatorius turėtų iš naujo atvėsinti karštą šaltnešį, kai jis yra suspaudžiamas. Tai daroma naudojant oro srautą, kuris eina pro automobilio priekį, kai važiuojama. Jei kondensatoriaus grotelėse susikaupia šiukšlių ir jis tokiu būdu užkemšamas – oro kondensatorius nustoja tinkamai aušinti šaltnešį, o Jūsų automobilio sistema ir toliau veikia perkaitusiu šaltnešiu. Dėl to oro kondicionierius pradeda pūsti tik tais karštą orą.
Daugumoje transporto priemonių kondensatorius yra automobilio priekyje, todėl turėtų būti lengva vizualiai pamatyti, ar kas jį blokuoja. Prilipusias šiukšles galima lengvai nuimti nuo Jūsų automobilio grotelių, tad problema turėtų būti išspręsta.

3 priežastis: sugedęs oro kondensatorius
Jei neatrodo, kad kondensatorių kažkas būtų užstojęs, gali būti, kad jis apskritai sugedo. Kondensatorius gali sugesti ir dėl smulkių nuolaužų, besimėtančių kelyje, kurios praeidamos per Jūsų automobilio groteles sugadina kondensatoriuje esančias detales. Tad, jei vizualiai apžiūrėjus pastebite akivaizdžių kondensatoriaus skylių, paprastai vienintelis būdas išspręsti problemą yra oro kondensatoriaus keitimas.

4 priežastis: Elektros problemos
Elektros problemas yra bene sunkiausia diagnozuoti, kai kalbama apie jau neveikiantį kondicionierių. Pirma, reikia vizualiai patikrinti visus laidus, kad būtų nustatyta, ar nėra pažeisti laidai. Radus pažeistų laidų juos gali reikėti pakeisti.

5 priežastis: kompresoriaus gedimas
Kompresorius nuolat palaiko Jūsų oro kondicionieriaus veikimą. Be jo šaltnešis negali cirkuliuoti per sistemą ir Jūs niekada nesulauksite šalto oro gūsio. Dažniausia kompresoriaus gedimo priežastis yra ilgas nenaudojimo laikotarpis, todėl rekomenduojama bent kartą į mėnesį įjungti oro kondicionierių (net ir žiemos metu). O kad išspręsti kompresoriaus gedimo problemą, reikalingas siurblio remontas.

6 priežastis: Freono trūkumas
Freono trūkumas gali atsirasti dėl įvairiausių priežasčių. Tai gali būti dėl savaiminio sandarumo savybių praradimo ar jų mechaninio pažeidimo. Tarkime, guminės detalės (tarpinės, žarnos) nuo pastovaus temperatūrų pokyčio palaipsniui išdžiūsta ir sutrūkinėja.

Kiek kainuoja automobilio kondicionieriaus remontas?

Autodraivas komanda yra visada pasiruošusi atlikti Jūsų automobilio kondicionieriaus diagnostiką ir remontą mūsų autoservise, įsikūrusiame Panevėžyje. Kondicionierių remonto kaina priklauso nuo gedimo tipo bei darbo apimties. Auto kondicionierių pildymo kaina prasideda nuo 45 eurų +PVM.