Jei vairuojant pajutote neįprastą vairo vibraciją, išgirdote netipišką garsą, pastebėjote, kad sunkiai persijungia pavara ar važiuojant į įkalnę sunku išvystyti didesnį greitį, gali būti, kad atėjo laikas pasirūpinti smagračio keitimu. Ši automobilio detalė, kaip ir bet kuri kita, nėra amžina, tačiau suteikia vairavimui kur kas didesnį komfortą.
Smagračiai skirstomi į du tipus: plaukiojančiuosius ir neplaukiojančiuosius. Jei sankaba turi tik vieną smagratį, ji bus laikoma neplaukiojančiąja. Tiesa, toks tipas jau retai kada bemontuojamas naujuose automobiliuose, nors jo keitimas yra ženkliai paprastesnis.
Dviejų masių smagratį dažniausiai galima pamatyti naujesniuose dyzeliniuose (bet ne tik) automobiliuose. Ši detalė naudojama mašinose su mechanine pavarų dėže ir čia atlieka svarbų vaidmenį: palengvina variklio apkrovą, sumažina vibracijas ir garsus, kurie atsiranda perjungiant pavaras bei ratus sukabinant su varikliu.
Kuo švelniau perjungiamos pavaros ir geriau sugeriamas pirminis sukabinimas, tuo labiau tausojamas variklis, užtikrinamas jo ilgaamžiškumas, sumažėja kuro sąnaudos bei yra užtikrinimas tolygus automobilio pajudėjimas.
Nemažai ženklų gali rodyti, kad smagratis susidėvėjo ir atėjo metas užsukti į automobilių remonto dirbtuves. Smagračio tarnavimo laikui einant į pabaigą tikrai pajusite neįprastas vibracijas automobilio dugne, taip pat gedimo atveju gali vibruoti ir sankabos pedalas. Dar keli gedimo požymiai yra atsiradęs sunkumas norint perjungti pavarą, sankabos pedalo neįprastas minkštumas arba kietumas, bildesys.
Smagratį profilaktiškai rekomenduojama keisti nuvažiavus 100 – 200 tūkstančių kilometrų ir tais atvejais, kai pastebite anksčiau aprašytus ženklus, rodančius automobilio gedimus. Nors gali atrodyti, kad ši detalė yra nereikšminga, nereikėtų delsti bei atidėlioti remonto darbų: nutrūkęs smagratis gali padaryti nemažai bėdų ir net sugadinti variklį.
Kadangi visos automobilio detalės dyla, gali būti, kad vien smagračio pakeisti nepavyks: ši detalė yra labai susijusi su sankaba, todėl planuodami keisti smagratį būtinai apžiūrėkite ir įvertinkite jos būklę. Pakeitus tik kažkurią vieną detalę kurį laiką nepajusite skirtumo, tačiau ilgainiui labiau susidėvėjusi detalė gali pradėti daryti įtaką sankabos darbui.
Smagračio keitimas yra atsakingas ir kruopštus darbas, reikalaujantis savo darbą išmanančių specialistų pagalbos. Norint kuo ilgiau išlaikyti tinkamą automobilio techninę būklę reikėtų nedelsti ir atsiradus neįprastoms vibracijoms, garsams ar pojūčiams iš karto vykti į automobilių remonto dirbtuves, kur profesionalai apžiūrės transporto priemonę bei atliks remontą, jei jis bus reikalingas.
Fiziškai neapžiūrėjus automobilio ir esančio gedimo tikslią kainą nurodyti sunku, nes kainuoja ne tik detalės, bet ir remonto darbai. Naujo smagračio kaina svyruoja nuo kelių šimtų eurų, tačiau kokios detalės reikės būtent jūsų mašinai gali pasakyti tik specialistai, atidžiai apžiūrėję automobilį ir įvertinę gedimus.
Automobilio registracija apžiūrai internetu
* – Pažymėti laukai yra būtini
* – Serviso rezervacija GALIOJA TIK paskambinus Autodraivas serviso darbuotojui ir galutinai suderinus laiką, nes Jūsų norimas laikas gali būti jau užimtas.
* – Užsakymai registuojami iki 15 val.