Benzininių variklių remontas

Šiandienos variklis yra sudėtas iš pažangių dalių ir sistemų, kurios teikia varomąją jėgą leidžiančią jūsų automobiliui judėti. Šiuolaikinė elektronika šiek tiek apsunkino variklių remontą, tačiau pagrindinis variklio funkcionalumas bėgant metams tikrai nepasikeitė. Tinkamai prižiūrint variklį jis dirbs daugelį metų.

Variklis susideda iš skirtingų detalių:

  1. Stūmokliai – dažniausiai varikliuose yra 4, 6 arba 8, kurie cilindruose juda aukštyn ir žemyn. Sudegant darbiniam mišiniui, dujų slėgį priima stūmoklis ir per švaistiklį jį perduoda alkūniniam velenui.
  2. Alkūninis velenas – jungiamuoju strypu sujungtas su stūmokliais. Stūmoklis jėgą perduoda į alkūninį veleną per stūmoklio pirštą ir svaistiklį. Alkūninis velenas perduotą jėgą paverčia sukimosi momentu, kuris perduodamas per skriejiką į transmisiją.
  3. Dujų skirstymo velenas – susideda iš paskirstymo veleno, kumštelių, krumpliaračio, vožtuvų, spyruoklių ir kompensatorių. Jis skirtas tinkamu laiku įleisti orą ir degalus į variklį ir iš jo į išmetimo vamzdžius.

Šioms dalims problemos gali pasitaikyti tokios:

  1. Stūmoklio žiedai laikui bėgant yra linkę susidėvėti. Susidėvėję, jie leidžia kurui ir orui patekti į alyvą ir ją praskiesti. Šis skiedimas sumažina alyvų gebėjimą sutepti jūsų variklį ir gali per anksti jį sugadinti. Taip pat, jei žiedai nusidėvi, jie gali leisti karterio alyvai patekti į degimo kameras. Dėl to tepalas bus sudegintas ir išeis iš jūsų išmetimo vamzdžio kaip pilkšvi/balti dūmai. Jei jūsų automobilis skleidžia pilkai baltus dūmus ir jis nesustoja per kelias minutes po užvedimo, tai bus problema su stumoklio žiedais. Jei pasirodę dūmai išnyksta po kelių minučių, tai gali būti dujų skirstymo mechanizmo problema.
  2. Alkūninis velenas juda ant guolių, kurie laikui bėgant gali susidėvėti. Guoliai palaiko alkūninį veleną ir strypus, jungiančius stūmoklius su alkūniniu velenu. Girdint vidutinio stiprumo variklio bildesio triukšmą, dažniausiai įspėjama apie guolių problemą. Paprastai tai yra brangus remontas, kuris apima alkūninio veleno nuėmimą, diagnostiką ir remontą arba viso alkūninio veleno pakeitimą. Norėdami išvengti tokio tipo problemų, naudokite aukštos kokybės alyvą, keiskite alyvą siūlomais intervalais ir visada palaikykite reikiamą alyvos kiekį.
  3. Užvedus variklį ir pastebėjus pilkšvai baltus dūmus, gali atsirasti dujų skirstymo veleno problema. Konkrečiau, problema gali būti susijusi su vožtuvų tarpikliais. Vožtuvų tarpikliai neleidžia alyvai patekti į degimo kamerą, tad jiems susidėvėjus alyva gali prasiskverbti.
  4. Kita dažna problema yra tai, kad paskirstymo grandinė ar diržas paslys ar net nutrūks, dėl ko paskirstymo velenas nustos suktis. Paskirstymo velenas nurodo vožtuvams kada atsidaryti, ir jei jis nustoja suktis, vožtuvai nustoja atsidaryti ir užsidaryti. Nejuda vožtuvas, neveikia variklis. Stūmokliai ir vožtuvai yra taip arti vienas kito, kad jei vožtuvai nustotų judėti (nutrūkęs diržas ar grandinė), o alkūninis velenas vis suktųsi, jie atsitrenktų į stūmoklį. Tai sukeltų didelius nemalonumus varikliui – sulaužo vožtuvą ir sulanksto stumoklius. Būtent dėl to yra rekomenduojama pakeisti variklio grandinę ar diržą kas 100 000 km.

Benzininio variklio kapitalinis remontas

Sugedus varikliui kaina jį pakeisti nauju arba atlikti kapitalinį variklio remontą nėra pigi, todėl jeigu automobilis jau yra pakankamai senas reikėtų apsvarstyti ar verta jį remontuoti. Nusprendus atlikti kapitalinį variklio remontą, autoservise variklis bus išmontuotas ir išimamas iš automobilio. Variklis bus visas išardomas, patikrinama kiekvienos detalės nusidėvėjimas, pakeičiamas naujomis dėtalėmis, bei įmontuojamas atgal.

Norint atlikti variklio apžiūrą ar variklio kapitalinį remontą galite kreiptis į „Autodraivas“ autoservisą įsikūrusį Panevėžyje, Smėlynės g. 106B. Mūsų komanda užtikrins profesionalų darbo atlikimą bei kokybę. Mūsų autoservise dirbama su įvairiausių modelių automobiliais (Audi, BMW, Peugeot, Ford, Mazda ir t.t.).